Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)

  1. Základní ustanovení
  1. Obchodní podmínky vydává:

Prodávající:
Bc. Zuzana Junová
IČ: 22206434
Bez DIČ (neplátce DPH)
Sídlo: Záběhlice, Střimelická 2493/4, 14100 Praha 4
Zapsána v živnostenském rejstříku

Kontaktní údaje:
E-mail: info@hrytedatady.cz
Web: www.hrytedatady.cz
(dále jen „prodávající“)

  1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.hrytedatady.cz (dále jen „internetový obchod“).
  2. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
  3. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.
  1. Informace o zboží a cenách
  1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivého zboží v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně DPH a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
  2. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
  3. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Tyto náklady se zobrazí v „košíku“ před odesláním objednávky. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
  4. Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.

III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (internetové připojení, telefonní hovory) hradí kupující sám.
  2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
    • vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
  3. Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů, způsob platby a doručení.
  4. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit zadané údaje. Objednávku odešle kupující kliknutím na příslušné tlačítko. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů a potvrzení, že se kupující seznámil s těmito obchodními podmínkami.
  5. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení se považuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky prodávajícím na emailovou adresu kupujícího. V případě, že prodávající nemůže splnit některý z požadavků uvedených v objednávce, zašle kupujícímu na jeho email pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího na email prodávajícího.
  6. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku do okamžiku, než je kupujícímu doručeno přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky nebo emailem na kontakty uvedené v těchto obchodních podmínkách.
  7. V případě zjevné technické chyby na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě nebo v průběhu objednávání není prodávající povinen dodat zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu. Prodávající neprodleně informuje kupujícího o chybě a zašle pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy.
  1. Platební podmínky a dodání zboží
  1. Kupující může uhradit cenu zboží a případné náklady na dodání následujícími způsoby:
    • Bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 3144888014/3030 (Air Bank)
    • Bezhotovostně platební kartou prostřednictvím platební brány Shoptet Pay
    • Dobírkou v hotovosti při předání zboží (pokud je tato možnost nabídnuta v košíku)

Osobní odběr v provozovně není možný.

  1. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží. Tyto náklady jsou uvedeny v sekci „košík“.
  2. V případě platby v hotovosti při převzetí je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 2 dnů od uzavření kupní smlouvy. Pokud tuto možnost kupující umožnuje.
  3. Při platbě prostřednictvím platební brány postupuje kupující dle pokynů poskytovatele elektronických plateb.
  4. Při bezhotovostní platbě je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání částky na účet prodávajícího.
  5. Prodávající nepožaduje zálohu nebo jinou platbu předem. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
  6. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku a zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online. V případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. Pokud je dle legislativy nutné.
  7. Zboží je kupujícímu dodáno:

Osobní odběr v provozovně prodávajícího není možný.

  1. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.
  2. Náklady na dodání zboží jsou uvedeny v „košíku“ a v potvrzení objednávky. V případě, že je způsob dopravy zvolen na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující případné dodatečné náklady.
  3. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím, je kupující povinen zboží převzít. Pokud je zboží nutno doručovat opakovaně z důvodu na straně kupujícího, nese kupující náklady spojené s opakovaným doručením.
  4. Při převzetí od přepravce zkontroluje kupující neporušenost obalů a v případě vad toto neprodleně oznámí přepravci. Pokud shledá porušení obalu svědčící o neoprávněném vniknutí do zásilky, nemusí zásilku převzít.
  5. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu a zašle jej na email kupujícího.
  6. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za ztrátu či poškození přechází na kupujícího při převzetí zboží.
  1. Odstoupení od smlouvy
  1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel, má právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů.
  2. Lhůta pro odstoupení běží ode dne převzetí zboží, v případě dodávek více druhů zboží či několika částí ode dne převzetí poslední dodávky, v případě pravidelné opakované dodávky ode dne převzetí první dodávky.
  3. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy v případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
  4. Pro dodržení lhůty stačí odeslat odstoupení před jejím uplynutím.
  5. Pro odstoupení od smlouvy může kupující využít vzorový formulář poskytovaný prodávajícím. Odstoupení odešle na email prodávajícího: info@hrytedatady.cz. Prodávající potvrdí bezodkladně přijetí odstoupení.
  6. Kupující, který odstoupil od smlouvy, zašle zboží zpět prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení. Náklady na vrácení zboží nese kupující. Zboží je možné zaslat pouze přes Zásilkovnu na výdejní místo: Nejkytky, Praha 15, Horní Měcholupy, Veronské náměstí 596.
  7. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí prodávající všechny přijaté platby do 14 dnů od odstoupení, stejným způsobem, pokud se nedohodnou jinak.
  8. Pokud kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání, vrátí prodávající náklady na dodání pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu.
  9. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než kupující zboží předá.
  10. Zboží by mělo být vráceno nepoškozené, neopotřebené, neznečištěné, pokud možno v původním obalu.
  11. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy z důvodů uvedených v obchodních podmínkách (např. nedostupnost zboží). Oznámení zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu a vrátí přijaté platby do 14 dnů od oznámení o odstoupení.
  12. V případě karetních a deskových her platí, že pokud kupující po doručení poruší původní uzavřený obal či jinak použije zboží způsobem, který znemožní jeho další prodej jako nového, odpovídá za snížení hodnoty zboží. V takovém případě má prodávající právo jednostranně započíst nárok na úhradu snížení hodnoty zboží proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
  1. Práva z vadného plnění
  1. Prodávající odpovídá za to, že zboží při převzetí nemá vady a odpovídá požadavkům právních předpisů.
  2. Pokud se vada projeví do 6 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné při převzetí. Kupující může uplatnit práva z vady, která se vyskytne v době 24 měsíců od převzetí, není-li uvedeno jinak.
  3. V případě vady může kupující požadovat výměnu, opravu, slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy. 
  4. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího prostřednictvím emailu: info@hrytedatady.cz. Reklamované zboží je možné zaslat přes Zásilkovnu na výdejní místo: Nejkytky, Praha 15, Horní Měcholupy, Veronské náměstí 596.
  5. Prodávající o reklamaci rozhodne bezodkladně, nejpozději do 30 dnů, pokud se nedohodne s kupujícím na delší lhůtě.
  6. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady se řídí příslušnými právními předpisy a reklamačním řádem prodávajícího.

VII. Doručování

  1. Smluvní strany si mohou doručovat korespondenci prostřednictvím elektronické pošty.
  2. Kupující doručuje prodávajícímu na email: info@hrytedatady.cz. Prodávající doručuje kupujícímu na email uvedený v zákaznickém účtu nebo v objednávce.

VIII. Mimosoudní řešení sporů

  1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, www.coi.cz, adresa: Štěpánská 567/15, 12000 Praha 2. Platformu pro řešení sporů online lze využít na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  2. Evropské spotřebitelské centrum ČR na adrese http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem dle Nařízení (EU) č. 524/2013.
  3. Živnostenskou kontrolu provádí příslušný živnostenský úřad, Česká obchodní inspekce dozoruje dodržování zákona o ochraně spotřebitele v určitém rozsahu.
  1. Závěrečná ustanovení
  2. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, řídí se českým právem. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
  3. Prodávající není vázán žádnými kodexy chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  4. Veškerá práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, patří prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky či jejich části bez souhlasu prodávajícího.
  5. Prodávající nenese odpovědnost za chyby způsobené zásahem třetích osob do internetového obchodu. Kupující nesmí užívat internetový obchod způsobem, který by mohl negativně ovlivnit jeho provoz, či neoprávněně zasahovat do softwarového vybavení.
  6. Kupující přebírá na sebe nebezpečí změny okolností dle § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  7. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
  8. Prodávající může obchodní podmínky měnit. Práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění nejsou tímto dotčena.
  9. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.

 

Reklamační řád

 

      I.          Všeobecná ustanovení

Tento Reklamační řád je součástí všeobecných obchodních podmínek prodávajícího, viz víše uvedené. 

Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace; v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou součinnost.

Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.

    II.          Definice pojmu reklamace

Reklamaci definujeme jako proces, při kterém zákazník upozorňuje firmu na problém nebo vadu výrobku zakoupeného od kupujícího a žádá nápravu. Tento problém nebo vada může zahrnovat chyby ve výrobě, nefunkčnost produktu, nesoulad s objednávkou, poškození během dopravy nebo jiné nedostatky, které brání v plném používání produktu. Dále mezi reklamaci řadíme vrácení zboží ve lhůtě 14 dnů, což je možné učinit bez udání důvodů u produktu, který nemá poručený obal. (89/2012 Sb. Občanský zákoník § 1837)

Jako reklamace není bráno standardní opotřebení produktu v důsledku jeho používání, znečištění nebo poškození zákazníkem a nesprávné používání produktu, což nastává v případě nedodržení instrukcí k použití.

  III.          Podmínky reklamace

Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím. Reklamaci lze podat do 2 let od prvního dne převzetí zboží. Akceptovaný způsob podání reklamace je odesláním zboží zpět na kontaktní adresu pro reklamace. Aby bylo podání reklamace uznáno, musí být splněny následující podmínky. K podání reklamace je nutné přiložit správně vyplněný reklamační formulář. Náklady vzniklé při zaslání reklamovaného zboží na reklamační adresu hradí zákazník. Kupující nepřebírá zodpovědnost za škody vzniklé během přepravy reklamovaného zboží. Pokud kupující nechá opravit zakoupené zboží u jiného subjektu než u prodávajícího bez předchozího písemného souhlasu prodávajícího, zaniká kupujícímu právo na reklamaci tohoto zboží. Tento postup je nezbytný pro zajištění, že opravy jsou provedeny v souladu s technickými normami a specifikacemi výrobce, což je klíčové pro zachování záruky na zboží.

 IV.          Průběh reklamace  

Zákazník musí reklamovanou objednávku odeslat na reklamační adresu. Součást musí být i správně vyplněný reklamační formulář.

Po přijetí reklamace kupující neprodleně zahájí reklamační řízení. Lhůta pro vyřízení reklamace je 30 dnů od přijetí. Po zahájení reklamačního řízení proběhne posuzovací proces pro vyhodnocení reklamace. Následně bude zákazník informován o výsledku reklamace. V případě pozitivního vyhodnocení budou zákazníkovi nabídnuty možnosti pro nápravu.

    V.          Kontakt pro reklamace

Kupujícího kontaktujte ve věci reklamací, výhradně prostřednictvím emailu info@hrytedatady.cz. Adresa pro zasílání reklamovaných objednávek je výdejní místo Zásilkovny: Nejkytky, Praha 15, Horní Měcholupy, Veronské náměstí 596.

Tyto obchodní podmínky a reklamační řád nabývají účinnosti dnem 1. 12. 2024.